Monday, June 26, 2006

Eenvoud

Ik was in mijn huis
Door het open raam kwam een duif naar binnen vliegen
Heel relaxed liep zij door het huis
zij was wel erg vies..
..en zag er ziek uit
zoals de meeste stadsduiven die de troep van wat de mens achterlaat opeten

Opeens zie ik de duif
in een grote bak water
heerlijk aan het badderen
kopje onder
dit deerde haar niet
water zo schoon

Ik wilde haar uit de bak halen
Nee schudde zij, laat mij
Vreugde straalde zij uit
Een kristalhelder licht verscheen om haar heen
Roze
Wit
Blauw
Wauw..
If I had a camera..

Na een poosje klom zij uit het water
en begeleidde mij naar de bovenste boekenplank

De duif veranderde langzaam in een baby
Vanuit de hoek van de boekenplank klonk een stem:
"Vergeet het nieuwe Nederlands, gebruik het niet meer. Keer terug naar het oude Nederlands. De taal, de vele koeien in de wei, geen auto's, de prachtige karakteristieke Hollandsche Herenhuizen, de groenteboer, de bakker, een zoethout voor een cent, touwtje springen...
Eenvoud

No comments: