Sunday, June 04, 2006

Heilige ziel, sta op

Kan de rijke het zien?
Voelen de lepels hetzelfde als de vorken?
Er zijn verschillen nodig
om de wezenlijke eenheid te bewerkstelligen


Lopen de wijzers gelijk?
Is de hoogte te laag?
Kies voor de zee om het zout te proeven


Kopen is geld
Delen is het veld
Geven is de lijn in de oneindigheid van het Zelf


Alles om je heen draait in deeltjes
Naar de taal van bewustzijn


Koud is de nacht voor degene die op mij wacht
Warm is de ziel die weet dat ik er ben, altijd en nu


De rijke ziet als hij weet
Luister in de stilte
Zuiver het geweten


Betast de structuur van het wezenlijke
Heilige ziel, praat met mij
Kleedt je aan en sta op
Heers niet
Wees blij


Luister naar de wijze in jou
Ik weet niet meer


Het enige dat ik weet is
dat ik liefde ben
...

en van het licht hou

No comments: