Tuesday, September 23, 2008

Gisteren en vandaag waren 'eyeopeneners'
Een systeem brokkelt af en wordt losgekoppeld en in het niets opgelost in het zout der aarde
ik was wie ik ben en zal zijn , zacht, heel zacht
zacht zag ik als zwak
en schoof dit zachte van me af
ik duwde het van me af
mensen ben ik tegengekomen die hardheid opperde
hardheid is goed voor je, daar word je sterk van

doe normaal, wees gegrond, je bent stom of raar
ik durfde nooit, en ook nooit mezelf te zijn
nu ben ik mezelf leren kennen
en ik ben helemaal niet hard, wie wel, en ik wil helemaal geen bullebak zijn en ook geen bullebakken tegenover me hebben die onbeschoft doen of me aanvallen
ik heb mezelf in een slachtofferrol geplaatst, jarenlang,
bang voor de bullebakken
en ik...schaamde me voor mijn zachtheid,

maar pijn doet het, als iemand bot doet, onbeschoft, boos, aanvalt, ... en ik zag mijn zachtheid dan als zwakte.., dus ik deed bot terug, viel ook aan...
ik deed precies hetzelfde
want dat zijn we met zijn allen gewend
Hardheid
zonder gevoel

Maar... mijn zwakte is eigenlijk mijn sterkte, mijn kracht
ik ben trots op mijn zachtheid
en ik zal ook zacht blijven, ook al doet iemand bot tegen me...

No comments: