Friday, September 26, 2008

Spiegelen, geven, teruggeven, lUISTEREN::

Ja, ik ben weer aan het schrijven
Ik hoor het continu in mijn hoofd

Tessa, ga eens schrijven,
je handen jeuken niets voor niets

en nee en ja,
niet alleen je handen voor massage, maar voor alles
je handen openen zich

je hart opent zich

je pen opent zich voor het geletterde

Gisteren realiseerde ik me wat ,
naar aanleiding van mijn vorige blog over bullebakken en zachtheid


Ik realiseerde me dat wat mij irriteert aan iemand anders, iets is wat in mij huist
ik kan eigenlijk zelf best een bullebak zijn en hard
ik heb dit gisteren erkend,
en gevraagd aan mezelf waar dit vandaan komt

nou, lieve Tes, zei een stem somewhere out of me,

ik blijf net zolang bullebakkerig doen totdat je naar me luistert,


luister eens naar mij, ik wil gehoord worden!!

als ik moe ben wil ik slapen

ben ik in een omgeving waar ik me niet prettig voel, dan wil ik weg,

, wil ik springen en gek doen, dan ga ik springen en gek doen
wil ik dansen dan, ga ik dansen

ik wil niet meer dat je je inhoudt lieverd, maar dat je in volle overgave doet wat je ingegeven wordt,
en...
daarom word ik boos en trek je boze mensen aan,

dus als jij nou eens ff naar jezelf luistert
dan leer je dus ook naar de ander te luisteren, nee,
zo goed heb je nooit echt naar de ander geluisterd,
teveel herrie in je eigen hoofd

Dus, luister naar jezelf
omhels jezelf
dan ...
pas...
zie je door de schil, dezelfde schil die jij ook hebt, van iemand anders
en hoor je zijn-haar ware stem

No comments: